14 Ağustos 2017 Pazartesi

Dare Mo Shiranai Gerçekleri

Bu film hakkında yazmıştım daha önce, eğer onu okuduysanız orada filmin senaryosunun gerçek bir olaydan uyarlandığından bahsetmiştim. Bu benim kafamı çok kurcaladı ve araştırmaya başladım. Türkçe kaynak olmadığından ya da ben bulamadığımdan yabancı kaynakları çevirdim ve olay hakkında bir şeyler öğrendim. Filmde anlatılanı kabaca özetlersek her birinin babası farklı olmak üzere anneleri tarafından terk edilen dört kardeşin yalnız başına hayatta kalma çabası ve en küçük kardeşin filmin sonunda hayatını kaybetmesi diyebiliriz. Filmden fazlaca etkilenmem de gerçek olayı araştırmam için yeterli bir sebepti. Ancak film 2000li yılların başlarında çekilmiş, olay ise 1988'de gerçekleşmiş yani kaynak bulmakta bayağı zorlandım. Birkaç farklı yabancı site daha olmakla birlikte en çok revolvy.com dan yararlandım.

Olay, "affair of the four abandoned children of Sugamo" olarak geçiyor. Yani Sugamo(Japonya'da bir yer)'nun terk edilmiş dört çocuğunun olayı. Filmdeki gibi dört değil başta beş çocuk var. Çocukların isimleri ya da neye benzedikleri baktığım  hiç bir sitede yer almıyordu, çocuklar A,B,C,D ve E olarak isimlendiriliyor. A 1973'te, B 1981'de, C (doğduğu yıl ölüyor, o yüzden genel olarak dört çocuktan bahsediliyor.) 1984'te, D 1985'te, E de 1986'da dünyaya gelmiş. Anneleri 1987 yılında kendine yeni bir sevgili buluyor ve ortadan kayboluyor. Nisan 1988'de E, A'nın iki arkadaşı tarafından saldırıya uğruyor. Küçücük kıza neden saldırıyorlar bilinmez ama E, hayatını kaybediyor. Filmde ise küçük kız sandalyeden düşmüş ve bir daha kendine gelmemişti ki zaten yetersiz beslenme vs sorunları da vardı. Her neyse aynı yılın Temmuz ayında ev sahibi çocukların evine geliyor ve yalnız yaşadıklarını öğreniyor. Eve gelen Sugamo yetkilileri ciddi derecede yetersiz beslenme ile karşı karşıya kalan çocukları, bir de C'nin cesedini buluyorlar.
Haber ses getiriyor ve 23 Temmuz'da anne ortaya çıkıyor. (Çocuklar 9 ay yalnız yaşamış.) E'nin cesedi bulunamıyor. 25 Temmuz'da A'nın tanıklığı ile E, A'nın arkadaşı tarafından öldürülüp, Chichibu'ya A ve onun diğer arkadaşı tarafından da gömüldü. Küçük kızın ölümüne karıştıklarından A'nın iki arkadaşı da ıslahevi gibi bir yere gönderildi.
Ağustos 1988'de anne, çocukları terk ettiği için suçlandı ve hapis cezası aldı. Muhtemelen A, kardeşi ölürken orada değildi, arkadaşına gömme işinde yardım etti, cesedi orada bıraktığı için suçlandı A. Koşullar göz önüne alınarak A, ıslahevi tarzı bir yere gönderildi.
Annenin hapis cezası bittikten sonra iki kızına kavuştu ama devlet çocukları yine annesine vermiş.
Ne kadar doğru ne kadar yanlış kesin bilemem ama topladığım bilgiler bu kadar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Film: Mustafa Hakkında Her Şey- Çizgili Pijamalı Çocuk- Cinayet Günlüğü

MUSTAFA HAKKINDA HER ŞEY ''Kimsiniz siz? Hayatımda ne işiniz var? '' (Mustafa hastanede Fikret'in annesine bağırırke...